wtorek, 21 maja 2019

Dinozaury i inne wymarłe zwierzęta

Dzieci kochają dinozaury. A w księgarni dowiedzieliśmy się o Dniu dinozaura. Tak oto mieliśmy pretekst do kupienia kolejnej książki do naszej domowej biblioteki.
Dinozaury i inne wymarłe zwierzęta
Kilka danych technicznych:
Tytuł: Dinozaury i inne wymarłe zwierzęta. Odkrywanie świata
Pomysł: Emilie Beaumont
Tekst: Laure Cambournac
Ilustracje: Marie-Christine Lemayeur, Bernard Alunni
Oprawa: twarda
Rok wydania: 1997 (w Polsce 2013)
Wydawca: Firma Księgarska Olesiejuk
Liczba stron: 121
Format: 20 x 24 cm
Seria: Odkrywanie świata
Wiek: 9-12 lat
Cena wydawcy: 15 zł
Książka "Dinozaury i inne wymarłe zwierzęta" jest jedną z dziesięciu książek w serii "Odkrywanie świata". Jest to przedruk z francuskiej edycji. W książce znajdziemy informacje nie tylko o poszczególnych rodzajach dinozaurów i epokach w których żyły. To tak na prawdę przekrój przez dzieje życia na Ziemi. Młody czytelnik dowie się czym są skamieniałości i że są różnych wielkości oraz, że nie dotyczy to tylko dinozaurów, ale również roślin z prehistorii.
Zobacz jak rozwijało się życie na Ziemi
Skamieniałości to nie tylko zwierzęta, ale i rośliny
W książce znajdziecie historię odkryć oraz opisy co dzieje się ze znaleziskami po zakończeniu wykopalisk. Skamieniałości są czyszczone, konserwowane i katalogowane. Badacze opracowują zebrany materiał. Najciekawsze znaleziska trafiają do muzeów, gdzie wszyscy możemy je oglądać. Często są opisywane w książkach i powstają o nich filmy lub seriale naukowe, edukacyjne.
Poznajemy historię znalezisk
Zobacz jak powstają eksponaty w muzeum
Po naukowym wstępie przechodzimy do najciekawszej dla Dzieci części- do opisu dinozaurów. I tu ogromny ukłon w stronę autorów. Opisują oni nie tylko najbardziej znane dinozaury, ale i te, o których wiedzą tylko znawcy tematu i prawdziwi fani.
Tego dinozaura zna chyba każdy- przed Wami tyranozaur ;)
Kiedy poczytacie już o tych wszystkich niezwykłych gadach- długoszyich, z płytami na grzbiecie, z kolcami, szybkich, maleńkich, ogromnych.... pora na wyjaśnienie zagadki, co się z nimi właściwie stało.
Jak to się stało, że dinozaury wyginęły?
Dlaczego jeszcze polecam Wam tą książkę? Ponieważ historia nie kończy się na wielkim wyginięciu. Poznajemy dalszą historię życia na Ziemi. Dowiadujemy się o ssakach, które ją opanowały. Widzimy jak dziwnie niektóre wyglądały.
Ssaki opanowały Ziemię. Niektóre wyglądały zadziwiająco.
Dzięki kolejnym rozdziałom czytelnik dowiaduje się, że człowiek to "maszyna do zabijania", to jedyne zwierze, które zabija dla rozrywki, dla sportu, dla prestiżu... Poznajemy gatunki, które wyginęły z powodu polowań, ale też te, które były groźne dla człowieka, więc zabijał je, aż zniknęły. Odkrywamy też gatunki zagrożone wyginięciem, znajdujące się pod szczególną ochroną czy tak zwane "żyjące skamieniałości", ale też te gatunki, które udało się ocalić i dalej możemy cieszyć się ich obecnością.
Morskim zwierzętom też grozi wyginięcie
Czy mamy w przyrodzie żyjące skamieniałości?
Są zwierzęta, które musimy szczególnie chronić, wśród nich np. nasze rodzime rysie!
Te gatunki udało nam się ocalić
Książkę "Dinozaury i inne wymarłe zwierzęta" polecam nie tylko fanom dinozaurów. Znajdziecie tu wiele ciekawostek o tym jak rozwijało się życie na Ziemi aż do czasów współczesnych. Pięknie ilustrowany album zachwyci każdego.

14 komentarzy:

1. Syn uwielbiał takie książki, pewnie i dziś, chociaż już młodzież, chętnie by do książki zajrzał. :)

OdpowiedzUsuń
  2. Piękne wydanie. U nas aktualnie zajawka ba bociany i motyle. Śliczne ilustracje wewnątrz.

OdpowiedzUsuń
  3. Coś dla mojego chrześniaka, nie wiem dlaczego mali chłopcy tak bardzo lubią dinozaury 😉

Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna książka dla małych (i dużych) fanów dinozaurów :) ostatnio i u nas dinozaury na topie.

Usuń
  4. Moje dzieci za małe jeszcze na takie książki, chociaż wydaje się ona naprawdę interesująca.

5. Dinozaury to jest to co uwielbiamy

Odpowiedzi
    1. To tak jak u nas. Dzieciaki mogłyby celebrować listopadowe święto dinozaurów cały rok. Każda ksiązka czy gra to wielki skarb

Usuń
  6. Coś dla mojej córki. Koledzy zarazili ja pasją do dinozaurow. A i cena ksiazki przyzwoita.

OdpowiedzUsuń
  7. Mój syn kocha dinozaury! Dobrze, że do Baltowa mamy tak blisko :) Myślę, że ta książeczka bardzo by mu się spodobala.

OdpowiedzUsuń
  8. To fakt, dinozaury królują! Książka wydaje się być bardzo atrakcyjna dla dzieci, zdjęcia robią swoje!

OdpowiedzUsuń
  9. Świetna! Już wiem co będzie na urodziny :)

10. Wpisuję na listę, bo mamy w domu wielbiciela dino

OdpowiedzUsuń
  11. Mój syn będzie zachwycony. Mam dzięki Tobie pomysł na prezent. Dzięki za polecenie.