piątek, 29 marca 2019

Śniadanie to podstawa

Nie od dziś wiadomo, że śniadanie to bardzo ważny posiłek w ciągu dnia. To co zjemy rano, ma nam dać energię na start. Dzieci biorą przykład z nas dorosłych, a my często jemy śniadanie w biegu lub zupełnie z niego rezygnujemy. A to ważne, aby Maluch dobrze i smacznie rozpoczął dzień. Dodatkowo w chłodne dni, śniadanie ma rozgrzać, a w sezonie przeziębień pomóc w walce z wirusami. Dlaczego śniadanie to podstawa? Postaram się Wam o tym przystępnie napisać.
Pożywne śniadanie to podstawa!

Śniadanie to zastrzyk energii. Najedzone Dziecko ma siłę do aktywności ruchowej. Owszem, nie posadzisz Malucha na podłodze/ macie/ łóżku, żeby spokojnie układał klocki, puzzle, czy oglądał bajki, ale podczas ruchu będzie doskonalić swoje umiejętności. Dziecko będzie chętne do zabawy piłką, turlania się, a w przypadku Maluszków np. do raczkowania. Pamiętaj, że ruch to zdrowie!

Po nocnej przerwie mózg jest "głodny". Żeby wszystkie procesy zachodziły poprawnie musisz dostarczyć mu paliwa, którym jest glukoza. Tak więc w śniadaniu powinny znaleźć się węglowodany. W ten sposób wpłyniesz na zwiększenie poziomu neuroprzekaźników odpowiedzialnych za przepływ informacji między komórkami nerwowymi, a to z kolei pomoże sprawnie myśleć.
Kto powiedział, że śniadanie musi być nudne?
Dobre śniadanko poprawi humor Pociechy. Posiłek musi być dobrze skomponowany. Ważne żeby przeważały węglowodany złożone. Cukry proste, owszem szybko dostarczą dużej ilości glukozy, ale spadnie ona równie szybko. Wywołasz tym tylko zdenerwowanie i rozdrażnienie. A przecież tego chcemy uniknąć. Unikaj zatem cukru i słodyczy. Cukry złożone powoli będą dostarczać glukozę i będzie to proces rozłożony w czasie. Unikniemy zatem "huśtawki" glukozy, a Dziecko będzie zaspokojone na dłuższy czas.

Pamiętasz, jak pisałam, że dobrze zbilansowane posiłki korzystnie wpływają na układ odpornościowy? Dlatego pamiętaj, aby rano dostarczyć Dziecku porcję białka i wapnia. Znajdziesz je w mleku i produktach mlecznych, jak np. kefir czy twarożek. Niech zwieńczeniem posiłku będzie warzywo lub owoc, bo to one są idealnym źródłem witamin i minerałów oraz tak ważnego błonnika.

Ach, i jeszcze jedna ważna informacja! Wiesz, że osoby nie jadające śniadań mają wolniejszą przemianę materii? Nadmiar kalorii w ciągu dnia odkłada się jako tkanka tłuszczowa. I to jest kolejny powód, żeby zjeść śniadanie. Pamiętaj tylko, że nie może to być pączek popity słodka herbatą 😉
Smaczne śniadanie to dobry początek dnia

8 komentarzy:

  1. Ja rano rzadko bywam głodna - zazwyczaj piję tylko kawę albo zjadam jakiś jogurt. Mój apetyt rusza dopiero gdzieś w okolicach południa.

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas śniadanie jest jedynym posiłkiem, który jemy zawsze razem :) I nie wyobrażam sobie inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bez śniadania nie wyjdę z domu, więc prawdziwą mordęgą były dla mnie badania krwi w ciąży :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bez śniadania nigdzie nie idę, to moja pierwsza zasada ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jem śniadania, choć z racji tego, że muszę być o 8 w pracy, nie są one specjalnie wymyślne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli jestem w domu to śniadanie to podstawa... Od poniedziałku do piątku permanentnie zdarza mi się jednak zjadać pierwszy posiłek w ciągu dnia dopiero po godzinie 18 :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zaniedbałam śniadania dla siebie i mam teraz tego skutki :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi ciężko było się nauczyć jeść śniadania. Jak chodziłam do szkoły to z rana zawsze czułam gule w gardle i nie mogłam przełknąć nic.

    OdpowiedzUsuń